De klachtenregeling is sinds 1998 wettelijk geregeld. Een exemplaar van deze regeling ligt ter inzage op alle scholen van Primenius. U kunt de klachtenregeling hiernaast ook downloaden.
Primenius en haar medewerkers zijn dagelijks bezig om het beste onderwijs te bieden. Desondanks is het mogelijk dat u ontevreden bent over bepaalde gedragingen en beslissingen of het nalaten daarvan. Dan kunt u het beste:
Het bestuur is van mening dat op deze wijze niet alleen de kinderen, maar ook de ouders en de kwaliteit van het onderwijs recht wordt gedaan.
In het dagelijks werk op school zijn er vele contacten tussen leerlingen, ouders en leerkrachten. Op elke school doen zich wel eens problemen en probleempjes voor. Dat is op onze school niet anders. De meeste zaken worden gelukkig snel opgelost. Soms lukt dat niet of minder goed.
Daarom hebben we duidelijke afspraken gemaakt over de te nemen stappen bij het oplossen van deze problemen. Indien het probleem betrekking heeft op het functioneren van uw kind(eren) in de groep dan kunt u het probleem met de groepsleerkracht bespreken. De groepsleerkracht kent uw kind immers het best en zal ook in veel gevallen voor een oplossing kunnen zorgen. Mocht er voor het probleem geen acceptabele oplossing komen dan kunt u na overleg met de groepsleerkracht bij de directeur terecht. Deze zal vervolgens met de ouders en de groepsleerkracht een gesprek voeren.
Tenslotte is het mogelijk om uw klacht aan de vertrouwenspersoon van de school voor te leggen.
Samenvattend streven we ernaar het probleem op schoolniveau op te lossen, mocht dit In het geval de klacht een meer algemener karakter heeft kan ook direct contact met de directeur worden gezocht. Mocht dit echter niet lukken dan is het mogelijk om de klacht te laten behandelen door een klachtencommissie.
De school is hiervoor aangesloten bij de landelijke klachtencommissie van de Vereniging Bijzondere Scholen (VBS). Deze commissie maakt gebruik van het model klachtenregeling welke op school ter inzage ligt.
De contactpersoon van de samenwerkingsbasisschool “Pork” is: Dhr. F. Sikkens 0599-582927
Vertrouwenspersoon Als u een klacht heeft kunt u ook de vertrouwenspersoon van de Stichting aanspreken. De vertrouwenspersoon gaat na of u samen met de school de klacht heeft proberen op te lossen, gaat na of door bemiddeling een oplossing kan worden bereikt en gaat na of de gebeurtenis aanleiding geeft tot het indienen van een klacht. Verder kan de vertrouwenspersoon u helpen bij het indienen van een klacht bij de klachtencommissie. De vertrouwenspersoon maakt geen deel uit van de school.
Voor onze Stichting is de vertrouwenspersoon:
Dhr. Hans Becherer Boven Oosterdiep 3 9641 JM Veendam 0521-382846